زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (2024)

هیچ‌گاه در اینترنت به کمبود یک لیست سفر برنخواهید خورد و این لیست‌ها سراسر شبکه جهانی، فراوان هستند. اما وقتی حرف از زیباترین مناظر جهان می‌شود، شاید کمتر لیست کامل و جامعی را پیدا کنید. در زیر، لیستی تقریبا کامل از بهترین مناظر دنیا تهیه کرده‌ایم که 17 منظره از قاره‌ها و کشور‌های مختلف را شامل می‌شود.

1- پریکستولن در نروژ

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (1)

وقتی اولین‌بار عکس صخره پالپیت (نام انگلیسی این صخره که به فارسی معنای منبر می‌دهد) را دیدم، اولین سوالم این بود که من چرا هنوز به اینجا سفر نکرده‌ام و آن را ندیده‌ام؟ دومین سوالم این بود که اولین فرصتی که بتوانم به آن سفر کنم چه زمانی است؟ برای تنها سه یا چهار ساعت کوهنوردی، جایزه‌ای که به‌دست می‌آورید محشر است. پریکستولن در کشور نروژ واقع شده و سکویی است که از کناره ارتفاعی بالغ بر 604 متر و سطح همواری به اندازه 25 متر در 25 متر دارد و کاملا به آب‌دره لایسفیورد مشرف است.

2- شفق‌های قطبی در شمال اسکاندیناوی

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (2)

در حالی که هیچ تضمینی وجود ندارد که با وجود طی کردن این همه راه، شما بتوانید آن‌ها را ببینید، این موضوع آن‌ها را به یکی از مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین گزینه‌های فهرست ما بدل می‌کند. احتمال دارد که پیش از این نیز شما دیدن شفق‌های قطبی را در نظر گرفته باشید اما این عکس، آن را در اولویت‌های شما در جای بالا‌تری قرار دهد. شفق‌های قطبی پدیده‌های جوی هستند که غالبا در مناطق نزدیک به دو قطب زمین پدید می‌آیند و حاصل برخورد ذرات باردار بادهای خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یونوسفر هستند.

3- غارهای ویتومو گلوورم در نیوزیلند

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (3)

کرم‌های شب‌تابی که غار ویتومو را روشن می‌کنند در نوع خودشان منحصر‌به‌فرد و از زیباترین مناظر جهان هستند که تنها در کشور نیوزیلند وجود دارند. همین موضوع، این منطقه را به گزینه و فرصتی مناسب برای سفر بدل می‌کند. اگر عکس‌ها می‌توانند هزاران حرف ناگفته را بزنند، عکس بالا می‌تواند به تنهایی شما را متقاعد کند که به این منطقه سفر کنید. تورهای مختلف برنامه‌ریزی‌شده‌ای در این غارها وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به قایق‌سواری زیر سقف این کرم‌های شب‌تاب اشاره کرد.

4- پارک ملی بنف در کانادا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (4)

6641 کیلومتر از زیبایی‌های طبیعی دست‌نخورده و تازه را می‌توانید در قدیمی‌ترین پارک ملی کشور کانادا پیدا کنید. هر کسی که در ماجراجویی‌اش به کانادا سفر می‌کند باید این پارک ملی را به‌عنوان یکی از زیباترین مناظر جهان در لیست خودش برای بازدید قرار بدهد.

5- یخچال طبیعی پریتو مورنو در آرژانتین

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (5)

تعجبی ندارد که یخچال طبیعی پریتو مورنو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور آرژانتین است. این یخچال در رشته‌کوه آند قرار دارد و قسمتی از آن مرز کشور آرژانتین با شیلی را تشکیل می‌دهد و در شیلی قرار دارد.

6- سالار دو ییونی در بولیوی

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (6)

وقتی که امسال به بولیوی رفتم ولی نتوانستم به ییونی سفر کنم و آن را ببینم، می‌توانید حدس بزنید که چقدر ناامید شده بودم. من به مهم‌ترین دلیلم برای سفر به بولیوی نرسیده بودم. ولی زمان با من یار خواهد بود و به‌زودی دوباره این کشور را خواهم دید و از سالار دو ییونی، که از زیباترین مناظر طبیعی جهان است، بازدید خواهم کرد. سالار دو ییونی، بزرگ‌ترین کویر نمکی دنیاست که سطح آن به‌خاطر باران، آن‌قدر صاف شده است که تصویر آسمان در آن بازتاب داده می‌شود.

7- پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (7)

اگر در ایالات متحده زندگی بکنید، وقتی متوجه بشوید که زیباترین پارک‌های ملی بغل گوشتان و در حیاط پشتی شهرتان هستند، به شدت متعجب خواهید شد. یکی از زیباترین آن‌ها، پارک ملی یوسیمیتی در ایالت کالیفرنیا است. اگرچه یلواستون نیز به شدت شما را متعجب خواهد کرد، ولی یوسیمیتی را باید حداقل یک بار در عمرتان ببینید. این پارک، اولین پارک ملی ایالات متحده است که در سال 1890 تاسیس شده و یکی از میراث جهانی یونسکو در این کشور است.

8- خلیج ها لونگ در ویتنام

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (8)

این خلیج نیز یکی از میراث جهانی یونسکو است. ها لونگ اصلی‌ترین دلایل بازدید گردشگران از کشور ویتنام است و اگر به این کشور سفر کرده باشید، حتما از آن دیدن کرده‌اید. همانطور که در عکس‌ها خارق‌العاده است، در واقعیت هم زیبایی‌اش شما را مسحور می‌کند. این خلیج 1960 جزیره کوچک سنگی را که عمدتا آهکی هستند دربر می‌گیرد. ولی جدای از این زیبایی، باید حواستان باشد که جمعیت زیاد و شلوغی این محل را در برنامه‌ریزی‌تان در نظر بگیرید. در سال‌های اخیر، این مکان توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است و بین گردشگران محبوب شده است.

9- آبشارهای آنجل در ونزوئلا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (9)

اگرچه ونزوئلا کمتر به جایی برای سفر شبیه است، اگر که می‌خواهید از سفرهای کلیشه‌ای و شلوغ کمی دور بشوید و مانند دیگران نباشید، سفری به آبشارهای آنجل به‌عنوان یکی از زیباترین مناظر جهان می‌تواند لحظات بسیار خاصی را برای شما رقم بزند. مطمئن شوید که در سفر به آمریکای جنوبی حتما از آمازون و دیگر مناطق دیدنی آن دیدن کرده‌اید. در آمریکای جنوبی می‌توانید دست‌نخورده‌ترین و زیباترین مناظر دنیا را ببینید.

10- پارک ملی تورس دل پین در شیلی

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (10)

تورس دل پین در جنوب کشور شیلی یکی از بهترین کوهستان‌ها برای پیمایش است و پیدا کردن دلیل این موضوع چندان سخت نیست. پیمایش مسیر W این کوهستان، حدود چهار روز طول می‌کشد و به مسافران بهترین مناظر طبیعی را که احتمالا به عمر خود دیده‌اند ارائه می‌دهد.

11- اورگلیدز در فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (11)

اورگلیدز یک مقصد مناسب یک‌روزه برای بازدیدکنندگانی است که به فلوریدا آمده‌اند و به آن‌ها ثابت می‌کند که این ایالت چقدر می‌تواند زیبایی‌های گوناگونی داشته باشد و چقدر مسحورکننده باشد. فلوریدا ورای شهر میامی، اورلاندو و البته منطقه اورگلیدز، جاهای دیدنی بسیار دیگری دارد. پس مطمئن شوید که در هنگام سفر به این منطقه سرعت‌تان کم است و وقت زیادی را در آن خواهید گذراند.

12- غار جعیتا در لبنان

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (12)

این غارهای سنگ آهکی تا حدود 9 کیلومتر کشیدگی دارند. لبنان یکی از آن کشورهایی است که به خاطر دلایل مختلف، کمتر توجه مسافران را به خود جلب می‌کند و چیزهای زیادی برای عرضه به گردشگران دارد. پس اگر به دنبال خلاصی از دست مناطق شلوغ و آرامش خاطر در عین لذت‌بردن از یکی از زیباترین مناظر جهان هستید، ما به شما دیدن غار جعیتا را پیشنهاد می‌کنیم.

13- غار سون دونگ در ویتنام

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (13)

سون دونگ بزرگ‌ترین غار در جهان است که در سال 1991 توسط یکی از افراد محلی به نام هو کان کشف شد. اگر چه چون افراد محلی به خاطر صدای بادی که از آن می‌گذرد و صدایی شبیه سوت را به وجود می‌آورد از آن می‌ترسیدند، کشف آن تا سال 2009 میلادی مسکوت باقی ماند. بگذارید یک بار دیگر تاکید کنم. این غار بزرگترین غار جهان است. بزرگ‌ترین غار جهان!

14- دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (14)

استرالیا هم در این لیست هست؟ مطمئنم که جای هیچ تعجبی ندارد. این کشور بعضی از طبیعی‌ترین و بکرترین مناظر جهان را داراست و تعداد این مناظر بکر بسیار زیاد است. استرالیا جمعیت نسبتا کمی دارد و به‌خاطر مکان دورافتاده و دست‌نخورده‌اش، خیلی از مناطق زیبای آن هنوز کشف نشده‌اند. برای آن که کاملا از این منطقه لذت ببرید، بهتر است که حدود سه تا چهار هفته برایش زمان کنار بگذارید.

15- کوه اورست در نپال

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (15)

اگر شما به کوه‌نوردی یا صخره‌نوردی علاقه‌مندید، نپال کشور مورد علاقه شما خواهد شد. اکنون افراد بیشتری نسبت به گذشته به اردوگاه اولیه کوه اورست می‌روند. پس انتظار آن بی‌سروصدایی‌ای را که پیش‌تر در فیلم‌ها و رمان‌ها از این منطقه دیده و خوانده‌اید نداشته باشید. اما گذشته از این‌ها، این منطقه همچنان یکی از زیباترین مناظر دنیا است.

16- پارک ملی جیوژایگو در استان سیچوان چین

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (16)

تمامی رنگ‌ها در طبیعت، اینجا در پارک ملی جیوژایگو در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با هم ترکیب می‌شوند. این منظره خیره‌کننده آن‌قدر سورئال است که شما برایتان سوال می‌شود که آیا در واقعیت حضور دارید یا آیا رویاهایتان واقعا رویا هستند؟ پارک ملی جیوژایگو حدود 72 هزار هکتار مساحت دارد و نزدیک به 140 گونه پرنده را در آن زندگی می‌کنند. توجه داشته باشید که نزدیک‌ترین شهر به این پارک، سونگپان است.

17- خم نعل اسب در آریزونا، ایالات متحده آمریکا

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (17)

آخرین گزینه از زیباترین مناظر جهان الماسی است که در ایالت آریزونا پیدا می‌شود. اگر تنها کمی به سمت شمال دره گرند کنیون رانندگی کنید، به آن می‌رسید. آریزونا پر از چنین مناطق دیدنی و فوق العاده‌ای است که مطمئنم تاکنون آن‌ها را در تصاویر زیباترین مناظر جهان دیده‌اید.

کلام آخر درباره زیباترین مناظر جهان

حالا که با این 17 مورد از زیباترین مناظر جهان آشنا شدید، بگویید که کدام جاذبه بیش از بقیه توانست شما را مشتاق سفر بکند؟ دلیل‌تان برای این انتخاب چه بوده است؟

منبع: World Of Wanderlust

حتما بخوانید: جاهای دیدنی که هر انسانی پیش از مرگ باید ببیند

زیباترین مناظر جهان - 17 جاذبه گردشگری زیبای دنیا که هر انسانی باید ببیند | فانیبو (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Velia Krajcik

Last Updated:

Views: 6023

Rating: 4.3 / 5 (54 voted)

Reviews: 93% of readers found this page helpful

Author information

Name: Velia Krajcik

Birthday: 1996-07-27

Address: 520 Balistreri Mount, South Armand, OR 60528

Phone: +466880739437

Job: Future Retail Associate

Hobby: Polo, Scouting, Worldbuilding, Cosplaying, Photography, Rowing, Nordic skating

Introduction: My name is Velia Krajcik, I am a handsome, clean, lucky, gleaming, magnificent, proud, glorious person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.