بهترین سایت برای دانلود عکس (2024)

بهترین سایت برای دانلود عکس (1)
آموزش رایگان طراحی گرافیک و مدیا بدون دیدگاه

فهرست مطالب


همان‌طور که کار کردن بر روی یک خاک نامناسب در نهایت نتیجه و محصول دلخواهی به همراه نخواهد داشت، در یک کار گرافیکی نیز، اگر شما در شروع تصویر باکیفیت و مناسبی را پایه‌ی کار قرار ندهید، نتیجه‌ مطلوبی نخواهید گرفت هرچند که سخت و حرفه‌ای بر روی آن کار کنید.

به همین دلیل در این مقاله از ایران‌ لرن تصمیم داریم به سراغ مقدماتی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مرحله یعنی انتخاب و دانلود عکس برای فتوشاپ برویم و بهترین منابع موجود برای دانلود عکس را به شما معرفی کنیم؛ همراه ما باشید.

اولین و ساده‌ترین راه برای یافتن و دانلود عکس برای فتوشاپ همان چیزیست که همه‌ی شما حتما می‌دانید و بارها انجام داده‌اید، سرچ در گوگل.

ولی کم‌تر پیش می‌آید تکه صاویر موجود در گوگل از کیفیت مطلوبی برای کار با فتوشاپ برخوردار باشند؛ بنابراین نیاز به منابع دیگری داریم که تصاویری با کیفیت بالا در اختیار ما قرار دهند:

بهترین سایت برای دانلود عکس (3)

سایت freepik

«شما را یاری می‌کنیم تا ایده‌های خود را تبدیل به واقعیت کنید.»

جمله‌ی بالا شعار معروف سایت freepik است، شعاری که به نظر می‌رسد به شکل صادقانه‌ای بیان شده است چرا که در این سایت هر عکسی که بتوانید تصور کنید، می‌یابید.

جالب است بدانید که حتی کمپانی‌های بزرگی مثل مایکروسافت یا ناسا نیز از منابع تصویری این سایت استفاده می‌کنند.

دیگر مزیت مهم و قابل‌توجه دیگری که این سایت را به یکی از بهترین منابع دانلود عکس برای فتوشاپ تبدیل کرده، این است که می‌توان براساس پارامترهای متنوع بسیاری کار جست‌وجو را انجام داد.

سایت dribble

یکی از بهترین سایت‌هایی که به منظور دانلود عکس برای فتوشاپ وجود دارد.

دریبل مجموعه‌ی بی‌نظیری از تصاویر، انیمیشن‌ها و تصویرسازی‌هاییست که گرافیست‌ها آن‌ها را جهت معرفی کار خود در این سایت منتشر کرده‌اند؛ و شما می‌توانید به صورت رایگان به این گنجینه کاربردی و باارزش دست پیدا کنید.

به علاوه دریبل موتور جست‌وجوی بسیار قدرتمندی دارد که به شما این امکان را می‌دهد حتی براساس کد رنگ، به سرچ تصویر مدنظرتان بپردازید.

سایت storyset

یکی دیگر از سایت‌های رایگان که پیشنهاد می‌کنیم حتما برای دانلود عکس‌ به آن سری بزنید سایت storyset است؛ جدا از کیفیت بالای تصاویر و موتور جست‌وجوی قدرتمندی که دارد، دراین سایت شما این امکان را دارید که برخی جزئیات تصاویر مثل رنگ پوست یا لباس کاراکترهای تصویر را به دلخواه خود تغییر دهید.

سایت unsplash

Unsplash سایتی است که ادعا دارد بیش از هفتاد هزار عکاس در سراسر دنیا، عکس‌های خود را در آن آپلود می‌کنند و در واقعیت نیز آرشیو بسیار ارزشمندی دارد که می‌توانید از آن‌ برای پروژه‌های خود استفاده کنید.

سایت pixabay

این سایت امکان دسترسی به 780هزار عکس، وکتور و ایلایستریشن را به طور رایگان فراهم می‌کند به همین دلیل به یکی از اصلی‌ترین منابع تصویر برای هر گرافیستی تبدیل شده و ما نیز به شما توصیه می‌کنیم حتماً سری به آن بزنید.

سایت canva

اگر به دنبال قالب‌های آماده هستید بهترین منبعی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم این سایت است.

سایت canva آرشیو کاملی از قالب‌های قابل استفاده برای پست شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، عکس، آیکون و وکتور را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ البته هرچند که دسترسی به تمام آن‌ها به صورت رایگان ممکن نیست و باید هزینه پرداخت کنید؛ اما حتی مجموعه‌ی رایگان آن نیز آنقدر خوب هست که این سایت در لیست ما قرار بگیرد.

سایت flickr

جالب است بدانید صاحب امتیاز سایت flickr شرکت یاهوست، با دانستن همین نکته احتمالا حدس خواهید زد که چقدر قدیمی و پرسابقه است؛ درواقع این سایت یکی از قدیمی‌ترین منابع جهت دانلود عکس برای فتوشاپ است که نه تنها برای شما دسترسی به تصاویر باکیفیت را فراهم خواهد کرد بلکه امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر خودتان را نیز به شما می‌دهد.

سایت search.creativecommons

این سایت نیز مثل سایت flickr به شما این فرصت را می‌دهد که تصاویر خودتان را به اشتراک بگذارید و از تصاویر موجود استفاده کنید.

به علاوه امکان ویرایش و ریمیکس تصاویر نیز در این سایت وجود دارد.

سایت gettyimages

سایتی که احتمالا نیازی به معرفی ندارد و همه‌ی شما با آن آشنا هستید.

اگر تصویر مورد نظرتان را در هیچ کدام از سایت‌های رایگان پیدا نکردید و مشکلی با اندکی هزینه کردن نداشتید به این سایت سری بزنید؛ چرا که با آرشیوی شامل بیش از چهار میلیون عکس به احتمال زیاد انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

سایت lifeofpix

این سایت یک مجموعه از عکس‌های باکیفیت است که هر هفته آپدیت می‌شود و تصاویر جدیدی به آن افزوده می‌شود و علاوه بر عکس، آرشیوی از ویدئو و کلیپ نیز دارد.

سایت deviantart

اگر به تصاویری با کیفیت بسیار بیش از آنچه سایت‌های رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند، نیاز دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سایت deviantart است.

برای استفاده از تصاویر این سایت شما مجبور به تهیه‌ی اشتراک هستید؛ بعد از تهیه‌ی اشتراک نیز فقط در مدت زمان تعیین شده امکان دسترسی به تصاویر برای شما وجود دارد؛ اما سی میلیون کاربر این سایت خودش بیانگر آن است که کیفیت فوق‌العاده‌ی تصاویر آن، ارزش این هزینه کردن را دارد.

بهترین سایت برای دانلود عکس (4)

سایت stocksnap

بدون شک بهترین سایتی که برای دانلود تصاویر استوک وجود دارد سایت stocksnap است.

در این سایت شما می‌توانید تصاویر استوک را با وضوح بالا و البته به طور رایگان دانلود کنید.

سایت photodune

سایت سینزدهم در این لیست یکی از بزرگترین منابع جهت دانلود عکس برای فتوشاپ به شمار می‌رود.در سایت photodune هر ماه حدود سی‌وپنج میلیون عکس منتشر می‌شود که می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به تمامی آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

سایت isorepublic

سایت isorepublic سایتی است که طراحی شده تا به طور اختصاصی تصاویر مورد نیاز طراحان، توسعه‌دهندگان، بازاریابان، وبلاگ‌نویسان و تیم‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را جمع‌آوری و منتشر کند.

به نظر می‌رسد که به این هدف خود نیز رسیده‌اند، به خصوص که در این سایت شما تصاویری خواهید یافت که از رایگان بودن آن‌ها متعجب می‌شوید.

سایت foodiesfeed

به عنوان آخرین سایت در این لیست به سایتی می‌پردازیم که به طور تخصصی فقط در یک حوزه کار می‌کند، حوزه‌ی غذا و خوراکی.

اگر به دنبال تصاویر بسیار زیبا و بسیار باکیفیت از غذاها و خوراکی‌های مختلف هستند حتما سری به سایت foodiesfood بزنید، حتما تصویر دلخواهتان پیدا خواهید کرد.

بهترین سایت برای دانلود عکس (5)

سخن آخر

از آنجایی که کیفیت عکس در فتوشاپ بسیار مهم و ضروری است در این مقاله از ایران لرن سعی کردیم بهترین منابع موجود جهت دانلود عکس برای فتوشاپ را به شما معرفی کنیم تا بدون دردسر و با خیال راحت به عکس‌های باکیفیت و زیبا برای انجام پروژه‌های خود دست پیدا کنید، اگر به نظر شما سایت دیگری نیز وجود دارد که جای آن در این لیست خالیست، حتما برای ما بنویسید.

بهترین سایت برای دانلود عکس (2024)
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Tyson Zemlak

Last Updated:

Views: 6001

Rating: 4.2 / 5 (43 voted)

Reviews: 82% of readers found this page helpful

Author information

Name: Tyson Zemlak

Birthday: 1992-03-17

Address: Apt. 662 96191 Quigley Dam, Kubview, MA 42013

Phone: +441678032891

Job: Community-Services Orchestrator

Hobby: Coffee roasting, Calligraphy, Metalworking, Fashion, Vehicle restoration, Shopping, Photography

Introduction: My name is Tyson Zemlak, I am a excited, light, sparkling, super, open, fair, magnificent person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.